استفاده از قیف آزمایشگاهی پلاستیکی به عنوان کاسه در کاخ کرملین

استفاده از قیف آزمایشگاهی پلاستیکی بوشنر در زمینه شیمی آلی، این قیف عمدتاً برای جمع آوری ترکیبات تبلور مجدد در کل فرآیند استفاده می شود.

مکش خلاء ترکیبات را از کریستال های مرطوب خشک می کند، به طوری که مواد خشک باقی می مانند.

علاوه بر این، استفاده از آن اغلب با مهر و موم سینتر، یک حلقه بوشنر و یک فلاسک ترکیب می شود. همه این اجزا در طول فرآیند فیلتراسیون کاملا ضروری هستند.

کاربردهای دیگر عبارتند از:

در گازهای رومیزی مایع: فلاسک خلاء برودتی
در مرحله جداسازی گیاهان و اجزای آنها: گیاهان فیلتراسیون
در پارچه های فیلتر: فیلترهای صنعتی
در پمپ های اقتصادی، سرد، با دوام و قوی: پمپ های خلاء قابل حمل
در واحدهای تقطیر و استخراج گاز: کارخانه های فرآیند سیگما
در سیستم های خلاء با اجکتور جت بخار: اجکتورهای جت بخار.

قیف های شیشه ای لوله هایی با دهانه پهن و انتهای کوچکتر هستند که عموماً در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه های رایج از 40 میلی متر تا 100 میلی متر با طول های مختلف است.

کف باریک قیف ها اجازه می دهد تا مایعات با سرعت کم به مخلوط های شیمیایی اضافه شوند. برخی از قیف ها با کاغذ صافی برای فیلتر کردن ذرات ریز از مایع استفاده می شوند.

شیشه معمولاً در قیف ها برای استفاده آزمایشگاهی به جای فلز یا پلاستیک استفاده می شود زیرا با مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهد.

حلال ها می توانند قیف های پلاستیکی یا فلزی را خراب کنند. از سال 2014، قیف‌های شیشه‌ای آزمایشگاهی را می‌توان در فروشگاه‌های آزمایشگاهی تخصصی و همچنین در خرده‌فروشان عمومی، از جمله eBay و Amazon خریداری کرد.

قیف فیلتر قیفی است که اغلب از شیشه یا چینی ساخته می شود و حاوی دستگاهی برای جداسازی جامدات از مایعات است.

قیف بوخنر نوعی قیف فیلتری است، اما قیف فیلتر را می توان از قیف های معمولی نیز با قرار دادن کاغذ صافی بین قیف و مخزن تشکیل داد.

قیف های فیلتر با به دام انداختن ذرات جامد بزرگ و اجازه عبور بدون مانع از ذرات مایع کوچکتر کار می کنند

آنها به طور گسترده در آزمایشگاه های شیمیایی، تعمیرگاه های خودرو و عملیات غیرقانونی مواد مخدر استفاده می شوند.

قیف محاوره ای نیز نامیده می شود، یک ظروف شیشه ای آزمایشگاهی است که در استخراج مایع به مایع برای پراکنده کردن اجزای مخلوط مایع به 2 حلال غیر قابل امتزاج با ضخامت های مختلف مانند روغن و آب استفاده می شود.