استفاده از لوله و اتصالات گاز برای سیستم دزدگیر یک بانک

لوله و اتصالات گاز یک نام تجاری منحصر به فرد از سخت افزار است زیرا آنها فقط یک هدف را انجام می دهند: اتصال گازها با خطوط مناسب.

اینها اتصالاتی هستند که هنگام کار با گازهایی مانند پروپان قابل اشتعال یا فسژن خطرناک مشاهده می کنید.

اولین چیزی که اتصالات گاز را از سایر انواع اتصالات متمایز می کند رزوه آنها است. آنها رزوه معکوس دارند تا گاز به طور تصادفی به خطوط هوا، آب یا هوا وصل نشود.

وقتی صحبت از اتصال اتصالات گاز با خطوط مناسب آنها می شود، تعدادی کاربرد بالقوه وجود دارد. آنها می توانند به شبکه های گاز، مخازن پروپان، خطوط گاز مسکونی، مواد منفجره و غیره متصل شوند. با این حال، باید بدانید که کدام نوع اتصالات برای نیازهای خاص شما مناسب است.

انتخاب اتصالات گاز مناسب به درک زمان استفاده از کدام نوع و برای چه کاربردی بستگی دارد. بیش از ده ها سبک مختلف از اتصالات گاز وجود دارد که ممکن است لازم باشد هنگام کار با خطوط گاز به آنها مراجعه کنید. در اینجا به چند مورد از رایج‌ترین انواع اتصالات گاز اشاره می‌کنیم:

آداپتور: دو لوله را که اندازه یکسانی ندارند از طریق جوش، لحیم کاری یا رزوه به یکدیگر متصل می کند.
کوپلینگ: دو لوله مشابه یکدیگر را از طریق جوش، لحیم کاری یا رزوه به هم وصل می کند.
آستین: دو لوله را از طریق اتصال دهنده هایی مانند پیچ به یکدیگر متصل می کند – بهترین استفاده در زمانی که به زمان نصب سریعتر نیاز دارید.
اتصال: اتصالی که به راحتی و بدون نیاز به برش قطع می شود.

درپوش: انتهای لوله را می پوشاند یا به اتصال نر متصل می شود.

دوشاخه: انتهای لوله را می پوشاند یا به اتصال ماده متصل می شود.

علاوه بر انواع اتصالات گازی که برای اتصال دو لوله مختلف که در یک جهت کار می کنند استفاده می شود، اتصالاتی برای تغییر جهت نیز وجود دارد. اینها شامل آرنج، سه راهی، وای و اتصالات متقابل است.