بادام سنگی در تبریزی که با مصرفش از بیماری های پوستی در امان خواهید ماند

در واقع بادام سنگی در تبریز با تعدادی از فواید سلامتی مرتبط است و به طور مرتب توسط متخصصان تغذیه به عنوان مکملی به یک رژیم غذایی سالم و متعادل توصیه می شود.

بادام همچنین محبوب ترین آجیل در ایالات متحده است. در سال های اخیر بادام که مورد علاقه رژیم گیرندگان است، به دلیل تطبیق پذیری و فواید سلامتی اش مشهور شده است.

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده(در برگه جدید باز می شود)تقاضای آمریکایی ها برای بادام از سال 1980 بیش از 500 درصد افزایش یافته است.

در سال 2021، آمریکایی ها به طور متوسط ​​هر کدام 2.46 پوند (1116 گرم) بادام خوردند که نسبت به سال 2016 حدود 35 درصد افزایش داشته است.

دلیل خوبی برای رابطه عاشقانه وجود دارد. جنی هیپ، متخصص تغذیه در هیئت بادام کالیفرنیا ، بادام به دلیل فواید آن بر سلامت قلب، دیابت و مدیریت وزن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

(در برگه جدید باز می شود)به Live Science گفت. ترکیب مواد مغذی منحصربه‌فرد بادام  پروتئین گیاهی ، فیبر و چربی‌های تک غیراشباع ، به علاوه مواد مغذی کلیدی مانند ویتامین E و منیزیم به تبدیل آن‌ها به یک میان‌وعده سالم برای قلب کمک می‌کند.

یک مطالعه در سال 2017 که در مجله تغذیه منتشر شد(در برگه جدید باز می شود)دریافتند که آمریکایی‌ها، به‌ویژه کودکان،

که غذاهای میان‌وعده را با بادام یا سایر آجیل‌های درختی جایگزین می‌کردند، افزایش عمده‌ای در مصرف مواد مغذی داشتند.

در مطالعه ای که روی بیش از 17000 کودک و بزرگسال انجام شد، شرکت کنندگان تمام میان وعده های خود را با بادام عوض کردند.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان کالری خالی ، چربی های جامد، سدیم ، چربی های اشباع شده، کربوهیدرات ها و قندهای اضافه شده کمتری مصرف کردند.

روغن ها و چربی های خوب به طور قابل توجهی افزایش یافتند، همانطور که منیزیم، فیبر و پروتئین با حاشیه کمی افزایش یافتند.