با استفاده از واکس قهوه ای بلدرچین برای کفش هایتان از میزان آلودگی هوای تهران بکاهید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید واکس قهوه ای بلدرچین چگونه ساخته می شوند؟ پولیش کفش از ترکیبی از موم ها، حلال ها، روغن ها و رنگ ها در درصدهای مختلف بر اساس نوع آنها ساخته می شود.

 ترکیبی از موم‌ها با نقاط ذوب مختلف برای رسیدن به تعادل بین سادگی و درخشش استفاده می‌شود. بزرگترین تفاوت بین واکس کفش گران قیمت و پولیش کفش ارزانتر این است که لاک ارزانتر از پارافین به عنوان پایه خود استفاده می کند.

 اما موم‌های گران‌تری مانند سافیر از مواد طبیعی بیشتری مانند موم زنبور عسل استفاده می‌کنند. از بوی موم می توانید تفاوت را تشخیص دهید.

وقتی پولیش روی کفش‌های شما اعمال می‌شود، اصطکاک گرمای کافی ایجاد می‌کند تا لایه خمیر را به یک مایع غلیظ تبدیل کند که به سمت چرم حرکت می‌کند و از میان خراش‌ها و ترک‌ها عبور می‌کند.

روغن ها مانع از فرآیند اکسیداسیون چرم می شوند و آن را انعطاف پذیر نگه می دارند، در حالی که رنگ ها به سایه زدن کمک می کنند.

در ابتدا، پولیش مات و کسل کننده به نظر می رسد، زیرا موم خشن نور را در یک دقیقه منعکس می کند. با این حال، پس از جلا دادن کفش، موم حل می شود و چرم آن ظاهر درخشان و براق را به دست می آورد.

موم ها

لاک کفش حاوی واکس های طبیعی یا مصنوعی یا ترکیبی از هر دو است. انواع اولیه واکس های مورد استفاده عبارتند از:

پارافین – موم مبتنی بر روغن

کارنائوبا – موم گیاهی

موم زنبور عسل – موم مبتنی بر حشرات

حلال ها

از حلال ها برای هماهنگ کردن موم و ساده تر کردن آن استفاده می شود.

نفتا – تقطیر نفتی

سقز – تقطیر درخت کاج

محلول استودارد – ارواح معدنی

روغن ها

روغن ها مسئول محافظت از چرم هستند، به همین دلیل است که در اکثر نرم کننده های کفش از آنها استفاده می شود. انواع اولیه روغن های مورد استفاده عبارتند از:

لانولین

روغن راسو

روغن نیتسفوت

کلاژن

روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن آجیل در براق کننده های کفش استفاده نمی شوند.

رنگ ها

مشروط به رنگ لاک کفش، رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها کربن سیاه و رنگ آزو است.