با مصرف کلم بروکلی در بازار تهران نیازی به تزریق واکسن کرونا ندارید

کلم بروکلی یک سبزی شاخه دار و سبز رنگ با جوانه های گل بنفش یا معمولا سبز است؛ کلم بروکلی در بازار تهران نیز دقیقا همین ویژگی ها را دارد.

به همراه گل کلم، کلم و کلم پیچ از خانواده brassica است و می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد.

طیف کاملی از راهنماهای مزایای سلامتی ما را کشف کنید و در مورد اعتبار سلامتی سایر سبزیجات سبز بیشتر بدانید.

برخی از بهترین دستور العمل های کلم بروکلی ما را بررسی کنید، از غذاهای اصلی مانند سالاد کینوآ، کدو حلوایی و کلم بروکلی، تا ترکیبات جدید روی یک طرف مانند بروکلی با سیر و لیمو.

یک قسمت 80 گرمی بروکلی (آب پز) به شما کمک می کند:

22 کیلو کالری / 96 کیلوژول
2.6 گرم پروتئین
0.4 گرم چربی
2.2 گرم کربوهیدرات
2.2 گرم فیبر
478 میکروگرم کاروتن
35 میلی گرم ویتامین C


یک سهم 80 گرمی (تقریباً دو نیزه) به عنوان یکی از پنج وعده روزانه شما محسوب می شود. به اینفوگرافیک قابل چاپ ما نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چه چیزی پنج روز در نظر گرفته می شود.

برای سلامت قلب مفید است: یک مطالعه توسط تحقیقات تغذیه نشان داد که مصرف منظم بروکلی بخارپز شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را با کاهش کل کلسترول در بدن کاهش می دهد.

مطالعه دیگری در ایالات متحده همچنین نشان داد که افزایش سبزیجات در رژیم غذایی، به ویژه سبزیجات براسیکا مانند بروکلی، ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

حاوی ترکیبات محافظ سرطان است: در حالی که هیچ “ابرغذایی” واحدی وجود ندارد که بتواند از سرطان پیشگیری کند، و برخی از عوامل خطر سرطان با رژیم غذایی ارتباطی ندارند، شواهدی وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

یکی از اجزای کلیدی بروکلی یک ماده شیمیایی گیاهی به نام سولفورافان است که همچنین مسئول طعم کمی تلخ بروکلی است.

مطالعات نشان داده‌اند که سولفورافان ممکن است در افزایش سم‌زدایی از سموم موجود در هوا مانند دود سیگار نقش داشته باشد و می‌تواند به کاهش خطر برخی سرطان‌ها کمک کند.

تحقیقات بیشتر نشان داده است که بروکلی ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.