توان اعمال شده در طول خشک کردن سبزی

همه چیز چندان ساده نیست زیرا چندین عنصر دیگر را باید در نظر گرفت. اولاً، اگر توان اعمال شده در طول خشک کردن ثابت نگه داشته شود (همانطور که در اکثر مطالعات در ادبیات وجود دارد).

چگالی انرژی تحویل داده شده به سبزیجات خشک شده ، که می تواند با توان ویژه اعمال شده (به عنوان مثال، نسبت بین MW اعمال شده) ارزیابی شود.

قدرت و محصول انبوه) در طول خشک شدن افزایش می یابد.

کونه و همکاران [85] نشان داد که این تکامل با زمان خشک شدن در مورد خشک کردن گوجه فرنگی توسط امواج مایکروویو/هوای گرم نمایی بود. به عبارت دیگر، زمانی که کمتر و کمتر مورد نیاز است، انرژی بیشتر و بیشتری به محصول عرضه می شود.

پیامد این پدیده سبزی خشک خانگی فرار حرارتی است که در بسیاری از مطالعات در مورد خشک کردن مایکروویو گزارش شده است.

علاوه بر این، جنبه دیگری نیز باید در نظر گرفته شود، یعنی تغییر خواص حرارتی محصول در هنگام خشک شدن. در واقع، خواص حرارتی غذاها به میزان رطوبت آنها نیز بستگی دارد.

بنابراین، حرارت ویژه و انتشار حرارتی محصول در طول خشک شدن کاهش می یابد.

همه این عناصر درک این نکته را ممکن می‌سازند که حتی اگر خواص دی‌الکتریک محصول در طول خشک‌شدن کاهش یابد، ممکن است پدیده‌های فرار حرارتی در طول خشک‌کردن مایکروویو رخ دهد [86].

از این رو، انرژی کمتر و کمتری برای گرم کردن محصول سبزی خشک شده معطر مصرف می شود و به طور مشابه، منطقه ای از محصول که تحت گرم شدن بیش از حد قرار گرفته است، تخلیه سرریز گرما از طریق انتشار به طور فزاینده ای دشوار خواهد بود.

بنابراین تنها راه حل برای کنترل کیفیت محصول در طول خشک کردن مایکروویو، کنترل منبع انرژی با تطبیق توان ویژه به عنوان تابعی از محتوای رطوبت با تأثیر بر توان سبزی خشک ریحان اعمال شده است.

  • منابع:
    • تبلیغات: 
    1. ۲۳ پیشنهاد افراد ثروتمند جهان برای پولدار شدن
    2. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
    3. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
    4. کمپوت آلبالو پیوندی گیلاسی صنعتی