کشف سماور برقی در غاری مربوط به انسان های اولیه در جنگل گلستان

چهار نوع سماور برقی در بازار وجود دارد: پلاستیکی، استیل ضد زنگ، شیشه ای و مسی.

دانستن مواد هر یک از انواع کتری برقی به شما کمک می کند تا تفاوت های ظریف بین نقاط قوت و ضعف آن ها و اینکه آیا دستگاه مناسبی برای خرید است را درک کنید.

به عنوان مثال، اگر دائماً در حال حرکت هستید و نیاز دارید فوراً غذا و نوشیدنی درست کنید، ممکن است ترجیح دهید یک کتری برقی بخرید یا یک کتری اجاق گاز.

جنس کتری برقی شما مهم ترین نکته است زیرا انواع کتری برقی بر این اساس متفاوت است.

درک کتری های برقی مختلف موجود در بازار، از جمله مزایا و معایب آنها، می تواند به شما کمک کند که کدام یک را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

انواع مختلف کتری برقی چیست؟ انواع مختلف کتری های برقی پلاستیکی، فولادی ضد زنگ، شیشه ای و مسی هستند.

کتری برقی استیل ضد زنگ :یک کتری برقی فولادی ضد زنگ از مواد فولادی ضد زنگ ساخته شده است که در برابر حرارت و فرورفتگی مقاوم هستند.

کتری های برقی استیل ضد زنگ بادوام، براق و شیک هستند. آنها به اندازه کتری های برقی پلاستیکی ارزان نیستند، اما دارای برچسب قیمت مناسب هستند – نه به گرانی واحدهای شیشه ای.

برخی از مدل‌های فولاد ضد زنگ دارای ویژگی‌هایی مانند فیلتر مقیاس قابل جابجایی برای جلوگیری از رسوب آهک و طراحی دو جداره برای جلوگیری از گرمای بیرونی هستند.

کتری های برقی فولادی ضد زنگ سنگین تر از پلاستیک هستند اما سبک تر از واحدهای شیشه ای هستند.

کتری برقی مسی: کتری های برقی مسی با مواد مسی ساخته می شوند که به سرعت آب را تا دمای ثابت گرم می کنند.

کتری‌های برقی مسی مدرن با روکش نازکی از فولاد ضد زنگ، نیکل یا قلع طراحی شده‌اند که استفاده از آن‌ها را نسبت به قوری‌های قدیمی که آستر محافظ ندارند، ایمن‌تر می‌کند و باعث مسمومیت مس و مشکلات گوارشی می‌شود. کتری های قدیمی ساخته شده از مس جامد فقط باید به عنوان تزئین استفاده شوند.

کتری های برقی مسی مایع را سریعتر گرم می کنند و نسبت به انواع دیگر انرژی کارآمدتری دارند. آنها بادوام هستند و بیش از پنج سال دوام می آورند زیرا پوسته پوسته نمی شوند و زنگ نمی زنند. با این حال، آنها بیشتر مستعد خراش و تاب خوردن هستند، زیرا مس یک ماده نرم است.

آنها دارای برچسب قیمت بالاتری نسبت به کتری های برقی پلاستیکی، فولادی ضد زنگ و شیشه ای هستند زیرا مس از سایر مواد گران تر است.