گوجه فرنگی در جیرفت عامل ورشکستگی یک کارخانه دار شد

فواید احتمالی مصرف گوجه فرنگی در جیرفت برای سلامتی: فواید مصرف انواع میوه ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی بی نهایت است. با افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد.

مصرف زیاد میوه و سبزیجات نیز با پوست و موی سالم، افزایش انرژی و کاهش وزن همراه است. افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات به طور قابل توجهی خطر چاقی و مرگ و میر کلی را کاهش می دهد.

سرطان: گوجه فرنگی به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها، می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که عامل سرطان هستند کمک کند.

سرطان پروستات: لیکوپن در چندین مطالعه با پیشگیری از سرطان پروستات مرتبط شده است. به گفته جان اردمن، دکترای دکتر، پروفسور بازنشسته دپارتمان علوم غذایی و تغذیه انسانی در دانشگاه ایلینویز، “مواد بسیار خوب و قوی وجود دارد. حمایت اپیدمیولوژیک برای افزایش مصرف فرآورده های گوجه فرنگی و کاهش بروز سرطان پروستات.

بر اساس مطالعه ای که توسط دپارتمان تغذیه دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد، در میان مردان جوان، رژیم های غذایی غنی از بتاکاروتن ممکن است نقش محافظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشند.

سرطان روده بزرگ: نشان داده شده است که مصرف بتاکاروتن با ایجاد سرطان روده بزرگ در جمعیت ژاپن ارتباط معکوس دارد. دریافت فیبر زیاد از میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که رژیم‌های غذایی غنی از گوجه‌فرنگی دارند، ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، به‌ویژه سرطان‌های پروستات، ریه و معده را کاهش دهند.

تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان مورد نیاز است تا مشخص شود لیکوپن چه نقشی در پیشگیری یا درمان سرطان دارد.

فشار خون: حفظ مصرف کم سدیم برای کاهش فشار خون ضروری است، با این حال افزایش مصرف پتاسیم ممکن است به دلیل اثرات اتساع عروق آن به همان اندازه مهم باشد.

طبق نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه، کمتر از 2 درصد از بزرگسالان ایالات متحده توصیه روزانه 4700 میلی گرم را رعایت می کنند.

همچنین توجه داشته باشید، مصرف بالای پتاسیم با کاهش 20 درصدی خطر مرگ به هر علت مرتبط است.