هزاران تن سیر همدان 1401 از اعماق دریا بیرون کشیده شد

در مطالعه ای که در مجله Agricultural and Food Chemistry منتشر شد، دانشمندان دریافتند که سیر همدان 1401  ممکن است به محافظت از بیماران دیابتی در برابر کاردیومیوپاتی کمک کند.

کاردیومیوپاتی علت اصلی مرگ در میان بیماران دیابتی است. این یک بیماری مزمن میوکارد (عضله قلب) است که به طور غیر طبیعی ضخیم، بزرگ شده و/یا سفت شده است.

این تیم به موش های آزمایشگاهی دیابتی با روغن سیر یا روغن ذرت تغذیه کردند. در مقایسه با حیواناتی که با روغن ذرت تغذیه شده بودند، آنهایی که از روغن سیر تغذیه کردند، تغییرات قابل توجهی مرتبط با محافظت در برابر آسیب قلبی را تجربه کردند.

نویسندگان مطالعه نوشتند: “در نتیجه، روغن سیر دارای پتانسیل قابل توجهی برای محافظت از قلب در برابر کاردیومیوپاتی ناشی از دیابت است.”

محققان دانشگاه آنکارا اثرات مکمل عصاره سیر را بر پروفایل چربی (چربی) خون بیماران مبتلا به کلسترول خون بالا بررسی کردند. مطالعه آنها در مجله Nutrition Biochemistry منتشر شد.

این مطالعه شامل 23 داوطلب بود که همگی دارای کلسترول بالا بودند. 13 نفر از آنها نیز فشار خون بالا داشتند. آنها به دو گروه تقسیم شدند:

آنها به مدت 4 ماه از مکمل های عصاره سیر استفاده کردند و به طور منظم از نظر پارامترهای چربی خون و همچنین عملکرد کلیه و کبد بررسی شدند.

در پایان 4 ماه، محققان به این نتیجه رسیدند که “…مکمل عصاره سیر پروفایل چربی خون را بهبود می بخشد، پتانسیل آنتی اکسیدانی خون را تقویت می کند و باعث کاهش قابل توجه فشار خون سیستولیک و دیاستولیک می شود.

همچنین منجر به کاهش سطح محصول اکسیداسیون (MDA) در نمونه های خون می شود که نشان دهنده کاهش واکنش های اکسیداسیون در بدن است.

به عبارت دیگر، مکمل های عصاره سیر باعث کاهش کلسترول بالا و همچنین فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون می شود. دانشمندان اضافه کردند که مطالعه آنها یک مطالعه کوچک بود – کار بیشتری باید انجام شود.

پزشکان در بخش اورولوژی، بیمارستان دوستی چین و ژاپن، پکن، چین، مطالعه‌ای را برای ارزیابی رابطه بین مصرف سبزیجات آلیوم و خطر ابتلا به سرطان پروستات انجام دادند.

آنها مطالعات منتشر شده را تا می 2013 جمع آوری و تجزیه و تحلیل کردند و یافته های خود را در مجله آسیایی اقیانوس آرام پیشگیری از سرطان گزارش کردند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند: “سبزیجات آلیوم، به ویژه مصرف سیر، با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.”

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.