مردی که درون کلم پیچ در میدان تره بار بمب جاسازی کرده بود

در برخی از مطالعات حیوانی بر روی تشعشعات، ترکیبی که در کلم پیچ در میدان تره بار و سایر سبزیجات چلیپایی به نام 3،3′-diindolylmethane (DIM) یافت می شود، نشان داده شده است که نرخ بقای کوتاه مدت را افزایش می دهد.

در مطالعه ای که در دانشگاه جورج تاون انجام شد، دوز کشنده اشعه به موش ها داده شد. برخی بدون درمان رها شدند و برخی دیگر با تزریق روزانه DIM به مدت 2 هفته تحت درمان قرار گرفتند.

همه موش‌هایی که درمان نشده بودند مردند، اما بیش از 50 درصد از کسانی که DIM دریافت کردند تا 30 روز زنده ماندند.

همین محققان این آزمایش را روی موش ها انجام دادند و به نتایج مشابهی دست یافتند.

آنها توانستند تعیین کنند که موش‌های تحت درمان با DIM تعداد گلبول‌های قرمز و سفید و پلاکت‌های خونی بالاتری داشتند که پرتودرمانی اغلب این تعداد را کاهش می‌دهد.

تصور می‌شود که DIM اثرات محافظتی در برابر سرطان دارد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که امیدی برای استفاده از آن به عنوان سپری برای محافظت از بافت‌های سالم در طول درمان سرطان در آینده نیز وجود دارد.

محققان در حال حاضر در حال آزمایش توانایی سولفورافان در به تاخیر انداختن یا جلوگیری از سرطان هستند. نتایج امیدوارکننده‌ای در سطح مولکولی در مورد انواع سرطان‌ها از جمله ملانوم، مری، پروستات و پانکراس مشاهده شده است.

محققان کشف کرده‌اند که سولفورافان قدرت مهار آنزیم مضر هیستون داستیلاز (HDAC) را دارد که در پیشرفت سلول‌های سرطانی نقش دارد.

توانایی توقف آنزیم های HDAC می تواند غذاهای حاوی سولفورافان را به بخش بالقوه قدرتمندی از درمان سرطان تبدیل کند.

مطالعه دیگری که در دانشگاه میسوری انجام شد، به بررسی ماده شیمیایی دیگری که در کلم، جعفری و کرفس یافت می شود، به نام آپیژنین بود.

زمانی که سلول‌های نوعی سرطان تهاجمی سرطان سینه در موش‌ها کاشته شد، اندازه تومور کاهش می‌یابد.

محققان ادعا می کنند که یافته های آنها نشان می دهد که آپیژنین پتانسیل استفاده از آن را به عنوان یک درمان غیر سمی برای سرطان در آینده دارد.

کلم قرمز حاوی آنتی اکسیدان قوی آنتوسیانین است، همان ترکیبی که به سایر میوه ها و سبزیجات قرمز و بنفش رنگ پر جنب و جوش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.